مهندس ایرانی کاوشگر ناسا را به “اروپا” هدایت خواهد کرد!

 

«بابک فردوسی» یکی از مهندسان و طراحان پروژه مریخ‌نورد «کنجکاوی» و مأموریت سفر به قمر «اروپا» در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مصاحبه‌ای با سایت «اسپیس»، جزئیات هیجان‌برانگیزی را درباره این دو مأموریت تشریح کرده است.

کاخ سفید ماه جاری میلادی، لایحه بودجه درخواستی سال ۲۰۱۶ برای ناسا را ارائه داد که این لایحه شامل بودجه ۳۰ میلیون دلاری برای سفر به قمر اروپاست. در صورت تصویب این بودجه توسط کنگره، کاوشگر نهایی برای انجام این مأموریت، شبیه فضاپیمای پیشنهادی کوئپر اروپا خواهد بود که قرار است چندین بار از کنار قمر مرموز سیاره مشتری به نام «اروپا» عبور کند و پوسته یخی و اقیانوس زیرسطحی آن را کنکاش کند.
ادامه مطلب ...

سه ایرانی در میان 100 نفر کاندیدای نهایی سفر بی بازگشت به مریخ

 

   
 

  با محدودتر شدن فهرست داوطلبان سفر بی بازگشت به سیاره سرخ، سه ایرانی در جمع 100 نفر برگزیده نهایی پروژه «مارس وان» آماده می شوند تا بخت خود را برای قرار گرفتن در جمع چهار فضانورد فاتح مریخ امتحان کنند.

به گزارش سرویس علمی است، حضور سه ایرانی در این جمع 100 نفره که از بین بیش از 202 هزار داوطلب اولیه انتخاب شده اند احتمال این که کهن ترین تمدن بشری در بنا کردن نخستین اقامتگاه دائمی زمینی ها در ماورای جو نیز نماینده ای داشته باشد را بسیار بالا برده است.

ادامه مطلب ...